dinsdag 6 maart 2018

Kleine dingen ...


Zaterdag kwam de nieuwe ( negende week alweer)
week opdracht !




van Anneliefs 
een donkerdere versie van opdracht week 3 ...
dat was wel weer even lapjes zoeken ...
Ik wil eigenlijk niet ...veel blauw (o)
zal ik toch maar rood doen ??




of ...



eerst maar eens een paar hexjes van de gekozen stof maken ...



en ...


dat helpt zeker !



Zo bij elkaar zijn de hexjes
om ...blij van te worden (o)

Dus dan kunnen alle andere lapjes 
weer weg ...


zo kun je van kleine dingen 
(weer) blij worden :o)



Naaldjes die Middelste Ds
meegenomen had na zijn
 ( aller-eerste) skivakantie 
met zijn vriendin en haar familie :o)


'Er waren geen lapjes(winkels)'; ... zei hij.

Dat is toch  ...LIEF *U*

 Quiltnaaldjes zijn het dan wel niet,

maar toch wel een mooi maatje
voor de yoyo'tjes

op de 'Stiched by My'
bloemen ! :o)



van Lynette Anderson

Zo een nieuwe bos
tulpen halen ...


die zijn nu echt wel
uit-ge-bloeid...



Die losse vormpjes van de opdrachten 
van de hexjes...

maken mij nu ook wel heel
nieuwsgierig ...


Wanneer en waar
 mogen ze aan het midden vastgemaakt ?
en komen er eerst nog
 andere hexjes ...tussen ...??




Dan tussendoor eerst nog maar
bladeren in mijn quiltbladen
 en googlen 
en (dag)dromen (o) ...
Zoveel verschillende vormen zijn er te maken 
met de hexagonnen :o))

Groetjes
Simone





8 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Je hebt weer mooie kleurtjes gekozen Simone. Maar week 9 is toch niet hetzelfde als week 3? Zeker een tikfoutje? Volgens mij is dat 8! Ik ga week 9 nu knippen. 🤗

Ineke zei

Mooie kleurtjes! Het wordt nu wel erg spannend!

Quilting Moesje zei

Ha Mirjam :o)
Ik kijk het gelijk na ...
en week 3: is lime groene ringen stof van Annelie...
daar deed ik mijn lichblauwe lapje(s)

En nu in week 9 gebruikt ze (dimples)groen
en dat is donkerder als lime ( van Annelie dus ;o)
Vandaar dat ik dan voor mijn idee...donkerder blauw moet (doe) ;o)

Week 8 is bij Annelie aqua blauw ( net als weekopdracht 2)
Ik begon met rood ( dus aqua bij Annelie ;o)

Verwarrend ?
Ik heb daarom de opdrachten uitgeprint en de lapjes erbij geplakt :o)

Succes hoor !
Groetjes,
Simone

Floor zei

Best nog ingewikkeld als je andere kleuren gebruikt dan het voorbeeld.
Maar het komt vast wel goed uiteindelijk.
Ben wel benieuwd hoe het eind resultaat gaat worden.

Merian zei

Hij wordt leuk die Winterhexjes.
Ik wacht nog even;)

altijd leuk als de jongens toch aan je denken tijdens een vakantie.

Groetjes Merian

Guusje, zei

Je hebt mooie kleuren gekozen voor de winter hexjes. Ik loop nu nog twee weekjes achter en gebruik ook andere stoffen maar hou ook een beetje het kleurverloop aan die Anneliefs aangeeft komt het vast goed. Wat lief dat je zoon naalden heeft meegenomen en eraan heeft gedacht. Geweldig.

Conny's-blog zei

Mooie kleurtjes voor je hesjes zeg, ben wel benieuwd nu hoe verder........liefs.conny

Marja Rijnsburger zei

Mooie kleuren voor de hexjes.
Eerlijk gezegd ben ik al afgehaakt, door het niet weten waar de hexjes komen vind ik het moeilijk om de juiste kleuren te kiezen.
Gelukkig blijven er nog genoeg andere projecten over om mee bezig te zijn.
Groetjes Marja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...